Olemme toimineet useissa erilaisissa urakoissa. Niiden kestot ovat vaihdelleet yhdestä päivästä jopa useisiin vuosiin. Urakat ovat työllistäneet oman kalustomme lisäksi aliurakoitsijoitamme. Katso vasemmanpuoleisesta palkista kiinnostava urakka ja tutustu viimeisimpiin työkohteisiimme!

Vt 12 Tillola-Keltti 06/2018 –

E18 Hamina – Vaalimaa, Virolahti 05/2017 – 

Vuoden 2017 toukokuussa aloitimme kantavan murskeen kuormauksen ja ajon E18 HaVa-työmaalla Virolahdella. Urakassa mukana ovat molemmat pyöräkoneemme, Liebherr L586 ja Volvo L220 G. Ajot on hoidettu kuorma-autojemme Volvo FH 8×4 ja MAN TGA 8×4 ja laajan aliurakoitsijaverkostomme toimesta.

Aloitimme samana syksynä myös kaivinkonetyöt pohjan muotoilulla ja tuhkavallin verhoilulla. Työtä ovat olleet tekemässä kaivukoneemme JCB JS330NC, New Holland Kobelco, Kobelco SK350LC, CAT 308E midi-kaivinkone ja puskukoneemme Cat D6N LGP.

Murskeen syöttö ja lastaus, VT6 04/2016 – 07/2017

Huhtikuussa 2016 aloitimme murskeen syötön ja lastauksen Pohjoisen ja Yllikkälän montuilla, Lappeenrannassa. 

Murskeen lastaamiseen ovat osallistuneet pyöräkuormaajamme Liebherr L586 ja Case 921C ja murskeen syöttö on hoidettu kaivukoneiden JCB JS330NC ja New Holland Kobelco E385B:n voimin. Urakka on työllistänyt myös alihankkijoitamme. 

Vt 6 Taavetti – Lappeenranta 03/2016 – 07/2017

Maaliskuussa 2016 aloitimme työt Vt 6 Taavetti – Lappeenranta -työmaalla. Työnkuvaamme kuuluu pintamaan poisto, maanleikkaus, muut kaivuut ja täytöt sekä maa-aineskuljetukset. 

Kalustostamme mukana ovat kaivukoneet Kobelco SK350LC, JCB JS330NC ja CAT 308E, kaksi puskukonetta sekä kuljetuskalustomme Volvo FH 8×4 ja MAN TGA 8×4. Mukana ovat ehtineet olla myös kaivukone New Holland Kobelco, pyöräkuormaajat CASE 921C ja Liebherr L586. Urakka työllistää lisäksi aliurakoitsijoitamme. 

IKEA, Lappeenranta 09/2013 – 08/2015

Syyskuussa 2013 aloitimme työt IKEA/IKANO Lappeenranta -työmaalla, jossa pääasiallisena työnkuvana oli louheen vastaanotto, pintamaan poisto sekä rakennuspohjan ja parkkipaikan tasokaivut. Kalustostamme mukana olivat kaivukoneet JCB JS330NC ja New Holland Kobelco sekä pyöräkuormaajat CASE 921C ja Liebherr L586. Urakka valmistui osaltamme elokuussa 2015.

Länsimetro, Helsinki 3/2013 – 2/2016

Kuorma-automme ovat alkuvuodesta 2013 olleet mukana Länsimetron rakennushankkeessa Helsingissä, jossa rakennetaan uutta metrolinjaa Ruoholahdesta Espoon Matinkylään. Oma osuutemme on ollut alusrakenteiden ajossa kasettiperävaunuyhdistelmillä maanalaisiin tunneleihin. Oman haasteensa työlle asettaa vilkas pääkaupunkiseudun liikenne ja maanalaiset kuljetukset. Lisähaasteena on työmaan sijainti merenpinnan alapuolella – täysin puhelinyhteyksien tavoittamattomissa! Myös midi-kaivinkoneemme CAT 308E siirtyi osaksi metrotyömaan sepelin levitystä vuoden 2015 alusta.

Pyöräkoneemme Liebherr L586 ja Case 921C siirtyivät kuormaamaan louhetta Finnoon, Kaitaan, Sammalvuoren ja Soukan tunnelityömaille tammikuussa 2015. Kuljetuskalustomme siirtyi alusrakenteiden ajosta tunnelilouheen kuljetukseen elokuussa 2015. 

Työ valmistui kuormauksen ja kuljetuksen osalta helmikuussa 2016.

https://www.flickr.com/photos/lansimetro/sets

 

Talvikunnossapito Lappeenranta – Joutseno – Imatra alueella 12/2013 –

Olemme tehneet rata-alueiden talvikunnossapito töitä vuodesta 2013 lähtien. Pääasiassa kunnossapitotyöt ovat sijainneet Lappeenrannan alueella, mutta vuonna 2016 vastasimme Joutsenon, Rauhan ja Imatran rata-alueiden talvikunnossapidosta.

Nordkalk Oy Ab Lappeenrannan kaivos, Lappeenranta 11/2010 – 02/2014

Nordkalkin Lappeenrannan kaivoksella työnkuvaamme kuului pääasiassa ylisuurten kivien rikotus murskausta ja porauspaikkojen puhdistusta kallion ampumista varten. Käytössämme olivat vasarat GB14 ja CP2250, joilla rikotus sujui haastavissakin olosuhteissa. Vasaroista voi olla myös selkeää etua erilaisissa purkutöissä.

Haapajärven kuivatus, Lappeenranta 1/2011 – 8/2013 

Suomessa poikkeuksellisena toteutettu Haapajärven kunnostusprojekti työllisti myös meitä usean koneen voimin. Olimme mukana kuivausprojektissa rakentamassa ja purkamassa patoteitä, ruoppaamassa veneväyliä ja suuallasta sekä kaivamassa ja täyttämässä ohitusuomaa. Teimme myös paljon lisätöitä projektiin liittyen.

Kalustostamme Haapajärvellä työskentelivät molemmat kaivukoneet Kobelco SK330LC:t (erityisesti pitkäpuomivarustuksella), pyöräalustainen kaivinkone CASE WX185, tela-alustainen kaivukone JCB JS330NC sekä pyöräkuormaajat CASE 921C JA Liebherr L583. Työllistimme myös useita paikallisia kuorma-autoja omien autojemme lisäksi.

http://kylat.ekarjala.fi/haapajarvi/haapajarven-kunnostus/

Kuopion yliopistollinen keskussairaala, TUKE-hanke, Kuopio 2/2012 – 8/2013 

Kuopion yliopistollisen keskussairaalan keskuskeittiön rakennusprojekti työllisti meitä ja laajaa aliurakointiketjua. Puolentoista vuoden aikana työllistimme keskimäärin 10-15 autoa. Työnkuva oli pääasiassa louheen siirtoa keittiön pohjalta, Harjulan ja Canthian tunneleiden maan-aineskuljetuksia sekä kallion kaivuuta ja täyttöjä. Pitkäpuomivarusteinen Kobelco SK330LC suoritti vaativia kaivutöitä esimerkiksi syvien kaivantojen osalta.

VT6, Ahvenlampi-Mansikkala, Lappeenranta/Imatra, 8/2009 – 11/2011 

Suoritimme kaikki maa-ainesten (sora + murske) ajot laajan alihankintaverkostomme avustuksella. Yhteensä kauttamme työllistyi keskimäärin 30 autoa. Pyöräkoneemme kuormasivat kaikki tarvittavat murskeet. Työmaa oli 20 kilometrin välinen alue Joutsenon ja Imatran välillä, jossa valtatie 6 rakennettiin nelikaistaiseksi. Hoidimme myös työmaan lopputöitä kuten tukimuurien rakentamista ja maisemointia.

Konetöiden osalta VT6-projekti toimi pilottihankkeena 3D-laitteiden käyttöönotossa. Pilotti onnistui hyvin: materiaalimäärät saatiin käytettyä tarkemmin, sillä laitteiston etu on erityisesti materiaalivirtojen hallinnassa. 

Taavetti-Kouvola puolenvaihtopaikat 2/2008 – 11/2008 

Puolenvaihtopaikkojen työmaa käsitti huoltotien rakentamista ja vaihdekasaustasanteiden tekoa. Hoidimme myös työmaan jälkisepelöinnit. Kalustostamme löytyy erityisesti ratatöihin varusteltu CASE WX185, jolla pystymme hoitamaan vaativat ratatyöt sekä myös talvisin ratojen talvikunnossapidon.